Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty zdravé školy a zdravé výchovy v meziválečném Československu
Čížková, Michaela ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Smyslem mé práce je porovnat snahy různých propagátorů a průkopníků nových, inovativních přístupů - tzv. zdravé školy, v meziválečném období. Představit práci propagátorů péče o dítě, kteří se soustředili na celou osobnost dítěte, nejen na klasickou frontální výuku, ale na rozvoj celé dětské osobnosti, její sociální, psychický i fyzický vývoj a růst. Smyslem je poukázat na jejich snahu pečovat o dítě, jako o celou bytost, se všemi potřebami. Vyzdvihnout jejich snahu zaměřit se na dítě, a také to, že jejich zájem nebyl zaměřen pouze na vzdělávání, ale i na působení výchovy na všechny stránky jeho osobnosti. Zdůraznit jejich snahu vidět v dítěti člověka, který potřebuje zájem a péči dospělého ke svému růstu. Ráda bych prokázala, že pro každé dítě je velmi důležitý všestranný vývoj a výchova, nejen strohé předávání informací, ale vřelý vztah mezi dvěma bytostmi, který rozvíjí a obohacuje obě strany výchovného procesu. Nejen se vzdělávat ale psychicky i fyzicky růst. Na základě analýzy odborné literatury bude teoretická část obsahovat kapitoly představující jednotlivé protagonisty a jejich pokusy o eubiotiku, zdravou školu a školy v přírodě v období mezi dvěma světovými válkami v Československu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.